Skip to main content

Ajoneuvon omistaja usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia

Täältä löydät ajoneuvon omistajana vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, jaoteltuna Ajoneuvossa vahinko, Meidän tuotteemme sekä Omat tuotteet ja sopimukset -kategorioihin. Jos et löydä etsimääsi, voit aina ottaa meihin yhteyttä.

Ajoneuvossa vahinko

Minulla on ongelma ajoneuvon kanssa – Miten toimin?

Tältä sivulta löydät tietoja, miten sinun, ajoneuvon omistajana tulee edetä.

Mille korjaamolle vien autoni?

Sinä ajoneuvon omistajana voit itse päättää mille korjaamolle viet autosi, ellei sinun ja autoliikkeen välisessä sopimuksessa ole muuta mainittu. Monimerkkikorjaamo käy hyvin meiltä voi myös tiedustella yhteistyökorjaamoa. Kannattaa kuitenkin aina miettiä, että sinä, ajoneuvon omistajana, olet maksuvelvollinen, jos asia ole turvannalainen vika. Jos tarvitset apua korjaamon löytämisessä, voit olla yhteydessä meidän asiakaspalveluun.

 

Pitääkö minun, ajoneuvon omistajana, maksaa vianetsinnästä?

Sinä, ajoneuvon omistajana, tilaat vianetsinnän. Maksamme vianetsinnän vain hyväksytyn korjauksen yhteydessä. Jos korjausta ei hyväksytä asiakas maksaa vianetsinnän ja mahdollisen korjauksen.

Meidän tuotteemme

Miten voin ajoneuvonomistajana ostaa teidän Xtraturva tuotteita?

Meidän tuotteita voi tänä päivänä ostaa vain meidän jälleenmyyjänä olevien autoliikkeiden kautta ja vain ajoneuvon oston yhteydessä.

Kun turva loppuu, sinulla on mahdollisuus jatkaa sitä vakuutuksena, jos ajoneuvon ikä ja kilometrimäärät sen sallivat.

Voinko ajoneuvon omistajana ottaa lisäturvan jälkikäteen?

Valitettavasti et, sopimus pitää aina tehdä ajoneuvon oston yhteydessä meidän jälleenmyyjällä. Et myöskään voi ostaa meidän turvaa jos ostat ajoneuvon yksityiseltä henkilöltä tai muualta kuin meidän jälleenmyyjiltämme.

 

Mitä teidän tuotteet maksavat?

Tänä päivänä asiakkaana ei voi ostaa tuotteita suoraan meidän kautta. Ainoastaan ajoneuvon oston yhteydessä meidän jälleenmyyjältä. Minkä tuotteen voit jälleenmyyjältä ostaa, riippuu ajoneuvon iästä, ajomäärästä ja kuutiotilavuudesta. Kysy jälleenmyyjältä lisätietoja.

Kun on aika uusia/jatkaa vakuutusta, näet omat hintasi kotisivuiltamme kohdasta kirjaudu sisään auton omistajana omille sivuillesi. Sieltä voit myös valita haluatko maksaa kuukausittain vai kerran vuodessa.

Ehdot

Mistä näen minun turvatuotteeni ehdot ja mitä se kattaa?

Kattaako se jarrut, katalysaattorin, vaihteiston tai jonkin muun osan?

Kun kirjaudut sisään omille sivuille, näet kaikki sinun tuotteesi ja ehdot ja mitä ne kattavat.

Oletko utelias siitä minkälaisen turvan voit ostaa meidän jälleenmyyjältä? Silloin voit lukea tuotteista täältä. Nämä ovat esimerkkejä.

Maksanko ajoneuvon omistajana omavastuuta korjauksesta?

Todistuksessa lukee, onko tuotteessasi omavastuu vai ei. Jos et ole varma, voit kysyä asiaa ajoneuvonmyyjältä tai meidän asiakaspalvelusta.

 

Ajoneuvoni on jo korjattu, voinko hakea korvausta jälkikäteen?

Korjaus, joka aloitetaan ennen Autoconceptin kirjallista lupaa hylätään. Syy on, että tarvitsemme aina ensin vaurioraportin ennen korjauksen tekemistä, jotta voimme tehdä arvion ja päätöksen asiasta.

Omat tuotteet ja sopimukset

Mitä tapahtuu, kun ajoneuvossani kilometri/ikäraja ylittyy?

Kun ajoneuvossa ikä tai kilometrit ehtojen mukaan ylittyvät, mahdolliset vahingot korvataan seuraavan alemman tason tuotteen mukaan. Tämä siitä syystä, että et jäisi kokonaan ilman turvaa. Tätä kutsumme joustoturvaksi!

Jos tuotteella ei ole alempaa tasoa, esimerkiksi perustaso, vakuutus/turva loppuu.

Joitain poikkeuksia on, kirjaudu siksi aina sisään omille sivuille tarkistaaksesi mikä koskee juuri sinun turvaasi/vakuutusta.

 

Voinko ajoneuvon omistajana uusia sopimukseni?

Voinko ajoneuvon omistajana uusia sopimukseni?
Kun turva-aika loppuu, sinulla on mahdollisuus jatkaa tuotteella, joka sopii sinun autollesi.

Lähetämme sinulle kotiin tarjouksen uusimisesta, noin kuukautta ennen turvasi umpeutumista.

Kuluttajat eivät tänä päivänä voi ostaa vakuutuksia suoraan meiltä. Mutta olemassa olevat asiakkaat voivat jatkaa meillä olemassa olevia tuotteita.

En ole saanut todistusta tai tarjousta tuotteen jatkamisesta. Miten päivitän yhteystietoni?

En ole saanut todistusta tai tarjousta tuotteen jatkamisesta. Miten päivitän yhteystietoni?

Me lähetämme aina tervetulokirjeen ajoneuvon omistajalle postitse sen jälkeen, kun turva on kirjattu. Jälleenmyyjällä on myös mahdollisuus lähettää sähköpostitse tai tulostaa sama kirje sinulle.
Ne ovat samat tiedot, joita käytämme lähettääksemme sinulle tarjouksen jatkosta.

Jos jälleenmyyjä on kirjannut tiedot väärin, tarjous ei luonnollisesti tule koskaan perille. Siksi on tärkeää, että pidät yhteystietosi ajan tasalla.

Kirjaudu sisään tarkistaaksesi tietosi.

Vahinko ulkomailla

Ovatko tuotteenne voimassa ulkomailla?

Meidän tuotteemme ovat voimassa EU, ETA, Iso-Britanniassa ja Sveitsissä, matkoilla, jotka kestävät alle 90päivää.

 

Muutan ulkomaille mitä turvalle/vakuutukselle käy?

Meidän turva-/vakuutustuotteemme koskevat vain Suomen rekisterissä olevia ajoneuvoja. Jos auto rekisteröidään toiseen maahan, turva raukeaa välittömästi. Jos toisaalta olet lomamatkalla, on turva voimassaEU, ETA, Iso-Britanniassa ja Sveitsissä alueilla aina 90päivään asti.